2014. szeptember 19., péntek

manage your money


Az utóbbi időben észrevettem magamon, hogy már nem igazán folgalkoztat, hogy új ruhákat és sminket vásároljak, kivéve ha valamire tényleg szükségem van. Ez tudatosabb vásárlás akkor kezdődött mikor külföldre költöztünk és nagyjából az akkori ruhatáram 15%-át hoztam magammal. A többitől egy alapos válogatás után megváltam, a szebb darabok családtagokhoz, barátokhoz vándoroltak a maradékot pedig eladományoztuk. Mivel az elmúlt években itt is többször költöztünk, így fontos volt, hogy ne halmozzunk fel olyan dolgokat amikre nincs szükségünk. Az elmúlt hónapokban pedig ha besétálok egy boltba már nem a női osztály felé veszem az utat hanem a baba ruhákat nézegetem, bár még azt sem vettem igazán, inkább csak ötleteket gyűjtök. 
Na de nem is az én esetemről akarok beszélni. A héten több blogon is belefutottam olyan bejegyzésbe amik a mai világon eluralkodott vásárlási lázzal foglalkoztak, illetve tanácsot adnak, hogyan legyünk urrá ezen a késztetésen. Igazán jó tippeket írtak le és érdekes gondolatokat osztottak meg a bloggerek így gondoltam érdemes egy aprócska csokorba gyűjteni a cikkeket és megosztani veletek is.

Recently I noticed that I don't really care to buy new clothes and make-up unless I really need something. It started when we moved to the US and I could bring roughly 15% of my wardrobe with me. I carefully looked through the rest and the better pieces went to family members and friends and the left I donated. Also in the US we moved several times so it was important not to accumulate things we don't need. And over the last few months if I walk into a store I'm no longer heading to the women's department but looking at the baby clothes although I don't even really buy things rather just collect ideas.
Anyway, I don't want to talk about myself. This week I ran into several blog posts
about today's world buying fever and how to deal with this. They give really good tips and share interesting ideas so I figured it's worth  to put into a little bouquet and share with you.

Csipkelány - Reklám az egész világ? (Hungarian)
Sweetelectric - Surviving A Spending Ban! (English)
Beauty Babbles - Learning to spend less (English)

És ha még mindig úgy érzitek hogy valami nagyon a szívetekhez nőtt, íme pár jó kifogás:
And if you still feel that something stuck to your heart here are a few good excuses:

Beauty Babbles - Beauty Bloggers Excuses To Buy (English)



Ti mit gondoltok erről a témáról? Van valami hasznos tanácsotok, hogy ne csábuljunk el egy- egy  bolt kirakatánál?
What do you guys think about this topic? Is there any useful advice how to stay just with window shopping?

4 megjegyzés:

  1. Igen, több helyen is olvastam hasonló témáról, és szerintem is nagy igazság, hogy csak arra költsön az ember, ami tényleg kell neki, vagy amije még nincs, de el fogja használni. Engem azt hiszem még nem kapott el a vásárlási láz, megfontoltan vásárolok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyet értünk és ez igazán jó, hogy téged elkerült ez a probléma és kézben tudod tartani a kiadásokat. :)

      Törlés
  2. Amikor elkezdtem dolgozni, teljesen elkapott a vásárlási láz. Vettem ruhákat, cipőket, sok-sok sminkcuccot és élveztem hogy a szűkös egyetemi évek után végre nem kell azon vágyálom, hogy egy 1000 Ft-os ŗúzs belefér-e még a keretbe. Aztán kb egy fél éve igyekszem tudatosan vásárolni, sokszor megkérdem magamtól, hogy most erre tényleg szükségem van, és általában nem a válasz. Szóval ez gyakran működik :-) :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam is ez volt a helyzet, pláne mikor felfedeztük a turkálók mérhetetlen kínálatát megfizethető áron és csak azért is elhoztam egy darabot mert ilyen áron h*lye lennék ott hagyni. Szerencsére ebből a betegségből is sikerült kigyógyulni, ma már tényleg csak azt veszem meg amire szükségem van (többnyire). :D

      Törlés